BRUSSEL, 5 JANUARI 2023

DE CITROËN C3 IS DE BEST VERKOCHTE AUTO IN BELGIË IN 2022
  • De compacte berlinevan Citroën sluit het jaar 2022 af met groot succes in België: het is de best verkochte auto in het Koninkrijk.
  • Compact,  intelligent,  met  een  origineel  design  en  optimaal  comfort,  isde  Citroën  C3  de  populairste  kleine  auto onder de Belgen

 

Met  8.472  geregistreerde  eenheden  in  België  in  2022  is  de  Citroën  C3  de  populairste  auto  in  het  Koninkrijk.  De compacte  sedan  van  Citroën  wordt  geprezen  voor  zijn  compacte  afmetingen,  waardoor  hij gemakkelijk  in  de  stad  te gebruiken  is,  zijn  hoog  niveau  van  rijcomfort  en  zijn  origineel,  empathisch  design.  De  compacte  sedan  van  Citroën spreekt een groot aantal klanten in België aan, zowel particulieren als bedrijven.

 

"Citroën is altijd sterk aanwezig geweest in België", zegt Damien Martin-Cocher, General Manager van het merk voor de Belux-markt. "Het verheugt ons dan ook dat ons huidiggamma deze bijzondere band met het Belgische publiek in stand houdt. De C3 is inderdaad erg zichtbaar in het Belgische autolandschap en wij zijn daar erg enthousiast over. We staan aan de vooravond van het Autosalon van Brussel 2023 en we zijn ervan overtuigd dat we het succes van de C3 kunnen benutten om de positie van Citroën nog verder te versterken”.

 

Voor het Autosalon van Brussel 2023 plant Citroën een aantal aantrekkelijke aanbiedingen voor de Citroën C3. De C3 You! (o.m. uitgerust met airconditioning, BlueTooth radio en cruise control) is verkrijgbaar vanaf € 13.480 (€ 5.000 onvoorwaardelijke korting).

 

 

Citroën

Sinds 1919 creëert Citroën auto's, technologieën en mobiliteitsoplossingen die inspelen op de veranderingen in de maatschappij. Citroën is gedurfd en innovatief en stelt gemoedsrust en welzijn centraal in zijn klantenervaring. Het biedt een breed gamma modellen, van de unieke Ami, een elektrisch mobiliteitsobject ontworpen voor de stad, tot berlines, SUV's en bedrijfswagens, waarvan de meeste beschikbaar zijn in elektrische of herlaadbare hybride versies. Als baanbrekend merk op het gebied van service en aandacht voor zijn particuliere en professionele klanten is Citroën aanwezig in 101 landen en beschikt het over een netwerk van 6.200 verkoop-en servicepunten wereldwijd.