Bekijk de inhoud

PROFITEER VAN HET REMPAKKET VAN CITROËN

Doordat je veel tijd op de baan doorbrengt, is je veiligheid van essentieel belang. Om een langere remafstand te voorkomen, controleer je best regelmatig je remmen bij een Citroën-specialist.

  • Dit systeem moet betrouwbaar, efficiënt en duurzaam zijn.
  • Onze Citroën-experts controleren alle essentiële onderdelen (trommels, remblokken, remschijven en remklauwen) optimaal.

HET REMPAKKET VAN CITROËN

Het rempakket omvat alle onderdelen en arbeidskosten aan een prijs zonder verrassingen, met vervanging van:

  • remblokken voor- en/of achteraan
  • remschijven en remblokken
  • of trommelremkit achteraan
  • of remvloeistof
  • en 15 visuele controles door Citroën-experts

 

Je remmen optimaliseren

  • Laat de remblokken na de vervanging langzaam op hun plaats komen door het rempedaal een aantal keren lichtjes in te trappen
  • Gebruik na elke wasbeurt de remmen lichtjes zodat de vrijgekomen warmte de onderdelen droogt.
  • Vergeet tot slot niet dat een remsysteem alleen echt effectief werkt als de schokdempers en banden in goede staat zijn.

Wees waakzaam

Het remsysteem moet onmiddellijk en nauwkeurig reageren op je verzoeken. Contacteer ons als je een of meer van onderstaande slijtageverschijnselen opmerkt.

  • De wagen slingert bij het remmen: een wielcilinder of remklauw kan vastzitten, of eenvoudiger nog, een band kan leeglopen. Versleten schokdempers kunnen hetzelfde effect hebben.
  • De wagen trilt tijdens het remmen: dat komt waarschijnlijk door defecte remschijven, een los onderdeel of overmatige speling in de voor- of achteras.
  • De wagen "schokt" bij het remmen: als de remmen bij de geringste aanraking blokkeren, duidt dat mogelijk op een probleem met de remschijven, trommels of remvoeringen.
  • Het remwaarschuwingslampje gaat branden: je handrem is aangetrokken, het vloeistofpeil is te laag of de remblokken zijn te versleten. Neem dit signaal niet te licht op.
  • Het rempedaal voelt te hard aan: dat kan te wijten zijn aan een defect in de remassistent, de remslangen of het hydraulische circuit, de wielcilinders of de remklauwen.
  • Het rempedaal voelt te zacht aan: het pedaal wordt ingetrapt en je moet "pompen" om te kunnen remmen. In dat geval is er sprake van een ernstige fout in het hydraulische systeem.